Tuesday 1 December 2020

Vitab Hibrid One

 




Supplement atau dikenali juga sebagai makanan tambahan adalah penting untuk membantu kita kekal sihat dan cergas.  Tetapi apabila disebut saja tentang  suplemen ini, ramai rakyat Malaysia mula septikal.  Pelbagai persoalan mula bermain di minda mereka seperti, 

" Perlu ke aku ambil makanan tambahan ni?"
"Aku masih kuat lagi, tak perlu la makanan tambahan ni semua."
" Bukan ke dalam makanan yang kita makan setiap hari sudah ada zat yang diperlukan, buat apa nak membazir duit beli makanan tambahan/suplemen  lagi?"

Itulah antara ayat-ayat yang kita biasa dengar bila bercerita berkenaan makanan tambahan. Tapi tahukah anda bahawa pengambilan makanan tambahan adalah perlu  malah boleh dikatakan wajib kepada setiap  individu di Malaysia hari ini.  Tak kira anda merupakan seorang kanak-kanak, remaja, orang dewasa atau pun sudah bergelar warga emas!


Mengapa kita perlu kepada supplement?

Salah satu darinya ialah kerana trend atau gaya hidup yang terlalu kompleks. Keadaan sekarang tidak lagi sama seperti di tahun 80an atau 90an dulu. Zaman ini serbi perlu dilakukan dengan segera dan cepat. 

Misalnya, disebabkan tidak mahu terperangkap dalam kesesakan jalan raya,  kita terpaksa keluar rumah lebih awal ke  tempat kerja. Ada yang keluar kerja pukul 6.30 pagi dan ada yang seawal 6 pagi. Lantaran itu kebanyakan para isteri  tidak lagi sempat  untuk menyediakan sarapan  untuk  diri sendiri, suami dan anak-anak. Ramai yang pergi berkerja dengan perut kosong. Begitu juga dengan anak-anak. Anak-anak juga terpaksa pergi ke sekolah tanpa mengambil sarapan pagi terlebih dahulu.  

Kerana  tidak sempat memasak sarapan, bisanya kita akan beli makanan yang dijual di tepi-tepi jalan atau di restoran mamak. Walaupun makanan yang dijual  itu  cukup  mengenyangkan, tetapi dari segi kualiti dan khasiatnya amatlah diragui. Disebabkan peniaga ingin menjimatkan kos, mereka tidak  mengambil berat tentang kualiti bahan mentah yang digunakan dalam masakan yang mereka jual. Keduanya, ada sesetengah makanan itu  dimasak terlalu lama (over cook). Ini juga akan menyebabkan kualiti makanan tersebut boleh diragui. Zat yang terdapat di dalam makanan tersebut sudah hilang. A
pabila kita memakan makanan tadit, tubuh kita tidak mendapat zat yang sepatutnya.

Apabila menjelang waktu makan tengahari, sekali lagi kita akan membeli makanan yang dijual di kedai makan atau restoran. Sekali lagi kita  tidak tahu adakah makanan yang dimasak itu mengikut piawaian pemakanan yang disyorkan untuk kesihatan atau sekadar untuk mengenyangkan perut semata-mata. Sekali lagi tubuh kita tidak mendapat nutrisi yang diperlukan. 

Bagi mereka yang 'berduit' pula, mereka akan membeli  makanan  dari restoran makanan segera yang tumbuh bak cendawan selepas hujan. Malangnya  kita  tidak sedar bahawa tabiat mengambil makanan segera ini juga sebenarnya tidak baik untuk kesihatan. Salah satunya ialah  kerana makanan segera ini mengandungi 'extra'  lemak, 'extra' MSG, 'extra' garam dan 'extra' gula. 

Setelah habis tugasan di pejabat, sekali lagi para isteri atau ibu akan tergesa-gesa untuk pulang ke rumah. Disebabkan terperangkap dalam kesesakan lulu lintas dan penat seharian bekerja di pejabat, apabila sampai di rumah, si isteri tadi akan memasak apa saja makanan  ringkas untuk dihidang kepada suami dan anak-anak untuk  makan malam. Tidak kurang juga ada yang membeli makanan dari kedai. 

Beginilah rutin pemakanan kebanyakan dari kita sekarang dan disebabkan oleh gaya hidup sebegini maka tidak hairanlah jika ramai yang menghidap  penyakit kronik seperti  sembelit, obesiti (lebih berat badan), pembuluh darah tersumbat, sakit jantung, darah tinggi, kencing manis, gout dan anemia. Malah ramai juga yang menghidap kanser. 

Lantaran itu, pihak Kementerian Kesihatan telah menjalankan pelbagai kempen kesihatan supaya kita menghargai kesihatan diri. Antaranya ialah kempen gaya hidup sihat dan pemakanan seimbang. Di samping mengamalkan dua tips gaya hidup sihat ini, kita juga digalakkan  mengambil supplement atau makanan tambahan. 

Menyedari akan keperluan ini dan  untuk membantu anda mengatasi beberapa masalah kesihatan,  kami di Norie Care Entrprise ( IPO526542-A) telah mengambil inisiatif  dengan memperkenalkan satu produk supplement yang dinamakan Vita Hibrid One.

    


APA ITU  VITAHIBRID ONE?

Vita Hibrid One adalah gabungan bahan semulajadi terpilih yang terdiri daripada ekstrak kurma, Habatusauda, sarang burung, dan kismis. Kemudian,  ia  diperkaya pula dengan beberapa vitamin penting seperti vitamin  C, D, E, dan Zat besi (Iron).  

Dengan mengamalkan pengambilan Vitahibrid One ini secara konsistent. Anda akan mendapat beberapa manafaat seperti, 
  • Megurangkan rasa lemah dan cepat letih
  • Mengurangkan sakit-sakit badan dan lenguh sendi tulang
  • menaikkan selera makan
  • meningkatkan imuniti badan melawan penyakit
  • membantu  sistem penghadaman dan mengelakkan sembelit
  • meningkatkan daya tumpuan dan mengurangkan kemurungan 
  • mengekalkan kecantikan dan struktur kulit. 
Sekotak Vita Hibrid One mengandungi 60 tablet. Hanya dengan mengamalkan pengambilan  satu tablet pada setiap hari, anda akan dapat merasai kebaikannya. 

Untuk maklumat lanjut dan pesanan, sila whatsapp ke nombor:  016-5120479 










No comments:

Hidup tidak selalunya indah Namun kita kena terima seadanya

Orang kata langit tak selalunya cerah, kadang kala ada datang juga ribut dan taufan. Namun kita diminta untuk terima apa yang berlaku itu se...